
Den Haag, 8.40 uur - Jongeren tussen de 12 en 16 jaar geven hun geld in eerste instantie uit aan hun mobiele telefoon. Gemiddeld is dat tussen de 15 en 16 euro per maand, 20 procent van het maandelijks budget. Na het mobieltje geven jongeren hun geld uit aan cd's en dvd's. Dat blijkt uit een onderzoek van Desan Reserch Solutions in opdracht van BelCompany.
Van de ondervraagde jongeren geeft 58 procent aan dat hun mobiele telefoon geldt als hoogste maandelijkse uitgave. Uitgaven aan snacks en drinken staan na de cd's en dvd's op de derde plaats. Kleding volgt opvallend genoeg pas op de vijfde plaats. Jongeren geven maandelijks het minst uit aan zaken als computers, games en sigaretten. (anp)
Aldus het ANP (in de Automatiseringsgids).
Nee hoor, de malaise is de platenindustrie is echt de schuld van de downloaders. Die bellen mekaar namelijk via hun veel te dure mobieltjes, waar ze de laatste plaatjes kunnen vinden. Wanneer gaat de platenindustrie nu eens erkennen dat het bestedingspatroon van de consument wel eens veranderd kon zijn?
(via Henk D.)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten