vrijdag 17 januari 2003

En u dacht dat concerten al duur waren

--Quote van 3 voor 12 (vpro), het betreft een interview met Frank
Janssen, marketing manager van Sony Nederland--

En om daar verandering in te brengen is er een nieuwe trend in
aantocht. De deal die Robbie Williams onlangs met zijn maatschappij
sloot, geldt alom als het nieuwe model voor de grote
platenmaatschappijen. Het bestaat uit een schijnbaar belachelijk grote
gage voor de artiest in ruil voor afspraken waarbij een maatschappij
ook meedeelt in de winsten uit onder andere optredens en
merchandising.

En daar is de rek volgens Janssen nog lang niet uit: "Iedereen klaagt
wel over dure cd-prijzen, maar geeft tegelijkertijd wel het dubbele
uit aan een dvd, t-shirt of concertkaartje. Mensen spenderen nog
steeds veel geld aan muziek. Ik zie dan ook geen bezwaar om
bijvoorbeeld concertkaartjes duurder te maken. In tegenstelling tot
een cd is een concert iets unieks. Een kopietje van een cd is voor
velen goed genoeg, maar een kopie van een concert is onmogelijk. Het
is een unieke beleving. En de topprijs die je daarvoor kunt vragen is
nog lang niet bereikt, dat blijkt elke keer weer."

--/einde quote--

Kortom, het gaat nog veel gekker worden...

Klik hier voor het hele verhaal...

Geen opmerkingen: