donderdag 6 december 2007

Weet jij wanneer ik voor het eerst een boterham met kaas gegeten heb?

Vroegah, toen het internet nog niet bestond, toen had je de radio om nieuwe muziek te ontdekken. En over het algemeen hield dat in dat je Hilversum 3 luisterde. En dan vooral naar de VARA en de VPRO. Want daar vielen de pareltjes te ontdekken. Als je goed luisterde. Één van de nummers die ik toen opgepikt heb en die me tot op heden dierbaar zijn is Maternité. Een titel waar ik lang naar zocht, een nummer goed afkondigen was er toen al niet bij, was Maternité. Een woord dat verder niet in het nummer voorkomt en googlen op "Weet jij nog wanneer ik voor het eerst een boterham met kaas gegeten heb", was er toen dus nog bij. En vergeet het maar dat de Popfoto deze teksten publiceerde. Het werk van MAM, want dat is de band waar het om gaat, is inmiddels niet meer te verkrijgen, dus daarom heet Tom America, de grote man achter MAM, maar een selectie online gezet. Gratis en voor niks! En inclusief Maternité. Geniet ervan...

(via Dubbelmono)

Geen opmerkingen: